Woning
Hoe schade aangeven aan uw woning?
Als u bij DVV Verzekeringen ingetekend hebt op de woningverzekeringen Cocoon Flex of Cocoon Start kan u op ons rekenen bij brand, waterschade, storm- of hagelschade, glasbreuk, overstromingen. U kan dan uw schade via ons aangeven of via My DVV.
Schade via ons aangeven
- Contacteer ons of het contactcenter via 0800 93 300. Als er maatregelen nodig zijn om ergere schade te voorkomen, zal het contactcenter daar ook voor zorgen. Bijvoorbeeld als er een verhuis van de inboedel moet georganiseerd worden.
- Zorg voor een volledig dossier en neem foto’s van de schade, in detail en van op afstand. Wij helpen u daar graag bij.
- Bepaal hoe u de schade laat herstellen:
- Zal u de herstellingen aan uw woning (gedeeltelijk of volledig) zelf uitvoeren? Bezorg ons dan een lijst met de benodigde materialen, hun kostprijs en een inschatting van het aantal werkuren.
- Vertrouwt u de werken liever toe aan uw vertrouwde hersteller? Dan kan u ons een gedetailleerd bestek bezorgen van een geregistreerde aannemer.
- Kent u of vindt u geen geschikte hersteller? Dan vindt DVV die voor u, dankzij Cocoon Direct Repair. In de meeste gevallen kunnen wij een hersteller inschakelen zonder dat u verder iets hoeft te doen.
- Is uw inboedel beschadigd? Bezorg ons een lijst met alles wat beschadigd werd en vermeld daarbij de waarde.
Schade aangeven via My DVV
Via My DVV kan u ook uw schadeaangifte doen. U wordt dan gevraagd om alle informatie over de omstandigheden, de schade en de contactgegevens online in te voeren. Ook foto’s of andere documenten kan u ons zo bezorgen.
Nog vragen?
Neem contact met ons op!